PaidVerts

PaidVerts

FreeBitco.in

Translate

niedziela, 5 czerwca 2011

Demontaż Acer Aspire 5742G i jemu podobnych



Pewnego dnia kupiłem na Allegro dosyć tanio procesor i5 460M, który miał zastąpić słabszego i3 370M zamontowanego fabrycznie w tym modelu. Wymieniałem już różne podzespoły w innych laptopach ale demontaż tego Acera wygląda zupełnie inaczej. Aby wymienić procesor lub wyczyścić trzeba go rozebrać całkowicie. Nie mogłem znaleźć w internecie zupełnie nic na ten temat więc musiałem trochę pogłówkować żeby się dostać do procesora. W trakcie demontażu robiłem zdjęcia, potem je opisałem i zrobiłem z tego PDFa. Teraz wam będzie już łatwiej go rozmontować. W komentarzach rozmawiamy o tym modelu.

39 komentarzy:

  1. Można ściągnąć PDFa z tą instrukcją.

    http://hotfile.com/dl/119928175/87ae538/Acer_Aspire_5742G_demonta.pdf.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz również na chomikuj.pl

    http://chomikuj.pl/lugi_band/Dokumenty/Acer+Aspire+5742G+demonta*c5*bc,684593548.pdf

    OdpowiedzUsuń
  3. Picasa Web Albums

    https://picasaweb.google.com/luger69/DemontazAcerAspire5742GIJemuPodobnych?feat=directlink

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobra dokumentacja, dobre fotki, fajny art. Dorzuć jeszcze tylko z czego na co zmieniłeś i skąd brałeś informację o kompatybilności (socket, chipset, BIOS itp)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Wymieniłem procesor i3 370M na i5 460M. Wiedziałem, że będzie działać bo w Mediamarkt był ten laptop w obu konfiguracjach. Mogę dodać, że najszybszy procek jaki pójdzie na tym lapku to na chwlę obecną i7 640M, a wiem to stąd, że na stronie ACERa jest m.in. bios dodający obsługę tego procesora. Wymieniłem jeszcze 1GB DDR3 RAM na 2GB DDD3 żeby było razem 4 GB, w fabrycznej konfiguracji miał 2+1 DDR3. i tutaj po prostu kupiłem taką samą ale 2GB, chociaż nie musi być taka sama.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli chodzi o pastę termoprzewodzącą to tu nie radzę oszczędzać. Ja za pierwszym razem nałożyłem zwykłą silikonową H i procek się przegrzewał. Grając w Battlefileld Bad Company 2 czy Medal Of Honor 2010 po chwili procesor osiągał 100 st.C, a przy tej temperaturze procesor obniża taktowanie prawie o połowę żeby się ochłodzić. Problem rozwiązało nałożenie lepszej pasty, w moim przypadku ZALMAN ZM-STG2 i teraz po kilku nawet godzinach grania na CPU i GPU nie zanotowałem temperatury wyższej niż 90 st.C. Temperatury i inne parametry monitoruję programem AIDA64 Extreme Edition z włączonym zapisem logów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Też mam tego lapka i na razie to zmieniłem tylko 3GB RAM na 8GB. Wiesz może czy istnieje możliwość wymiany w nim karty graficznej na mocniejszą? Teraz mam GT 420M i szukam informacji czy w przyszłości dało by radę ją zmienić na lepszą.

    OdpowiedzUsuń
  8. Na razie nie mam pojęcia czy można ten procesor graficzny wymienić na inny. Jeśli chodzi o grafikę to dotąd miałem do czynienia tylko z całą kartą graficzną jako osobnym modułem, tak jak to jest w stacjonarnych. W tym laptopie wygląda to inaczej.
    Przy okazji może dodam, że najszybszy procesor jaki będzie działał na tym laptopie to i7 640M, oczywiście z odpowiednio nowym biosem. Aktualizacja biosu dodająca obsługę tego procesora miała zdaje się oznaczenie 1.16 albo 1.17. Teraz tych biosów nie ma już na stronie producenta, zostały tylko dwa najnowsze.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zielonym w temacie biosu dopisuję, że najnowszy bios zawiera zawsze wszystko to co było w poprzednich wersjach plus coś nowego lub poprawki wykrytych błędów, tak że mając najnowszy bios można spokojnie zainstalować i7 640M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Luger a orientujesz się czasem czy procesor i7-720QM może zadziałać?

      Usuń
  10. Dodam odnośnie kart graficznych w laptopach. Obecnie w ogromnej wiekszości laptopów wliczając w to nasze modele procesory graficzne są wlutowywane bezpośrednio na płytę główną. Oznacza to, że wymiana nie jest praktycznie możliwa w domowych warunkach a koszt takiej usługi w profesjonalnych firmach (zastrzegam, że nie są to przyblokowe serwisy komputerowe! taka stacja do lutowania kosztuje 50000zł!) sprawia, że taka wymiana jest zazwyczaj nieopłacalna. Łatwowymienne karty graficzne na slotach mxm występują zazwyczaj w większych laptopach i z dużo wyższych pułek cenowych.
    Luger jeszcze pytanko do Ciebie, oriętujez się może co dokładnie wnoszą nowe biosy dostępne na stronie ACERA 1,23 i 1,24?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Przy biosach jest opis po angielsku i właściwie nie wiem co to znaczy.

    1.23 -> Adds VBIOS and optimus function for nVidia N12P-GV3 and remove VBIOS of Capilano VGA.
    1.24 -> Updates N12P-GV3 SKU using 65W adapter.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego co udało mi się ustalić to bios 1.23 aktualizuje bios karty graficznej NVIDIA i funkcje optimus. Ciekawe co on robi u tych co mają ATI Radeona.
    Bios 1.24 też dotyczy grafiki NVIDIA ale wydaje mi się, że w opisach biosów Acer podaje tylko najważniejsze zmiany żeby opis był krótki. Na pewno te nowe biosy eliminują jeszcze jakieś błędy wykryte we wcześniejszych wersjach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powiedz mi czy duża różnica jest pomiędzy tym i3-370M a Twoim i5 ? Bo mam w takiej samej konfiguracji Acera, i zastanawiam się czy jest sens mu wymieniać procka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jest dosyć odczuwalna różnica. i5 460M ma turbo do 2,8GHz ale jak chcesz wyższe turbo to i5 540M, ma do 3,06GHz.
    Tu dwa przydatne linki na ten temat.

    http://support.acer.com/acerpanam/notebook/2010/Acer/Aspire/Aspire5742G/Aspire5742Gsp2.shtml

    http://ark.intel.com/products/43544

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak będę wymieniał to raczej już na i7 640M ale to jeszcze zobaczę. Idzie w razie co go tak rozebrać żeby nic po śrubkach nie było widać żeby w razie czego szło go na GW oddać ?

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie ma nigdzie żadnych plomb itp. Jeżeli będziesz mieć dobrze dopasowany śrubokręt krzyżak i będziesz śruby ostrożnie okręcać to może ci się uda to zrobić tak żeby nie było widać. No i jeszcze musisz być delikatny przy zdejmowaniu klawiatury, nie robić żadnych rys.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeżeli ktoś ma wątpliwości czy warto wymienić i3 na i5 albo i7 to niech zobaczy sobie ten film na YouTube

    http://www.youtube.com/watch?v=7OVtMGfBUME&feature=related

    Jest tam mowa o nowszej generacji tych procesorów ale tak samo odnosi się do tych, o których była mowa w komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
  18. PDF można pobrać też stąd
    http://download.hellshare.pl/acer-aspire-5742g-demontaz-pdf/5862493/

    OdpowiedzUsuń
  19. Jeszcze dwa linki do tej instrukcji

    http://freakshare.com/files/ywsjop4w/Acer-Aspire-5742G-demontaz.pdf.html

    http://ul.to/a8dngnxv

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzisiaj rozłożyłem całego Acera Aspire 5741G do wymiany procesora i mogę powiedzieć, że jego demontaż niczym się nie różnił od 5742G, są z zasadzie identycznie.
    P.S. To ja luger

    OdpowiedzUsuń
  21. Witam. Ja dokładając ram do 8 GB nie mogłem się oprzeć pokusie rozebrania lapka na części i rzeczywiście prosty demontarz wszystkiego, swietny laptop do serwisowania.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  23. nie wiem jak u was ale ja mam jedną plombę na śrubce. takie zlote okrągłe coś, i teraz nie mogę jej ani wkręcić z powrotem ani odkręcić. byłbym wdzięczny za pomoc. mój model to 5741

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jest plomba to czekasz aż się skończy gwarancja i potem dopiero odkręcasz albo odkręcasz od razu i możesz stracić gwarancję. W trakcie trwania gwarancji grzebać w lapku może tylko serwis.

      Usuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  25. Moje porównanie kompatybilnych procesorów i kart graficznych dla i5-460m i GT 420M https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AqM7-LjSpgbFdFZGbjVhYWFiWk94V1lRRkxwMzhEckE . Miłego oglądania:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Nowa lokalizacja PDFa Acer Aspire 5742G demontaż.pdf
    Ten plik jest na moim dysku google, udostępniony publicznie i z tej lokalizacji raczej nigdy nie zniknie.
    https://docs.google.com/file/d/0BxPF0HCsQVWMbXk2Zl8teEw4MFU/edit

    OdpowiedzUsuń
  27. Mam pytanie ?Ciezko jest wymienić w tym modelu zasilacz na płycie głównej?

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam.

    Czy bios w tym lapku obsłuży i7 620m?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia, nie interesuje mnie już ten model bo go dawno temu sprzedałem. Ale pytanie zapamiętam, może jak coś będę wiedział na ten temat to napiszę tutaj.

      Usuń
  29. Witam,
    mam pytanie odnośnie karty graficznej,
    ostatnio mi ekran szwankował i wyskakiwał błąd sterowników ekranu :/ na drugi dzień ekran już się nie włączał, więc zapewne karta graficzna poszła. Z tego co czytałem wyżej to w tym modelu karta jest wlutowana w płytę, ale czy na pewno? Mój model do 5742G z kartą ATI Mobility Radeon HD5470

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak to czy na pewno? Rozkręcałem tego laptopa kilka razy i raz przy okazji zrobiłem fotki i prostą instrukcję demontażu. Śmiem twierdzić , że NA PEWNO jest wlutowany procesor graficzny w płytę główną ale to nie znaczy, że nie można go wymienić. Musi to zrobić specjalista i koszty będą wysokie.
      Na tej fotce widać procesor graficzny, ten na górze.
      https://plus.google.com/photos/+Przemys%C5%82awSchmidt/albums/5614652824611467633/5614653150296484418?banner=pwa&pid=5614653150296484418&oid=111245621708986539834

      Usuń
    2. Napisz jeszcze czy nie ma obrazu wcale jak laptop się włącza i jaki masz procesor CPU.

      Usuń
  30. Acer Aspire 5742G
    ATI Mobility Radeon HD5470
    3GB DDR3
    Intel Core i5-460M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do Ekranu, to po włączeniu kompa ekran nie kontaktuje, czyli wygląda tak jakby był wyłączony, procesor i dysk twardy normalnie chodzą

      Usuń
    2. Pytanie zadałem dlatego, że w tym moim lapku obraz wyświetlała grafika z procesora, na kartę NVIDIA GT 420M przełączało się tylko w razie potrzeby. Nie wiem jak to działa z radeonami, czy też w taki sposób czy tylko na radeonie, a grafika z procka i5 jest niewykorzystywana wcale. Rozumiesz o co mi chodzi? Sugeruję, że może być uszkodzony procesor i5-460M, ale równie dobrze może to być nawet pamięć lub płyta główna albo faktycznie ten radeon. Dlatego też musisz się poradzić fachowca, najlepiej w serwisie ACER.

      Usuń